28 Kasım 2014 Cuma

Çocuk Kitabı Tavsiyeleri

Çocuk doktorumuza hangi tür oyuncaklar alalım diye sormuştum, o da sağolsun, kitap alın, çocuklar kitaplardan çok şey öğrenirler demişti. İyi ki de öyle demiş. Oğlum şimdi tam bir kitap kurdu. Şu an günde en az 20 kitap okuyoruzdur. Çocuk kitabı konusunda tavsiye edebileceğim epeyce bir kitap var. Bu konuda yazan siteler de var. Benim takip ettiklerimden bir tanesi www.birdolapkitap.com, diğeri Tudem'e ait www.iyikitap.net

Ayrıca, İş Bankası ve Yapı Kredi bankalarının kültür yayınlarından çıkan çocuk kitapları ile Tübitak'ın çocuk kitapları pekçok ihtiyacı gideriyor.

Ben oğluma 3 aylık olduğundan beri okuyorum. Konuşacak bir şeyler bulamadığımda ya şarkı söylüyordum ya da kitap okuyordum. Ama 10 aylıkken kendisi de okumaya ve kitaba ilgi göstermeye başladı. İlk andan itibaren 3 yaşa hitap eden kitapları okumaya başladım. Bir yaşı civarında elinden düşürmediği ve en sevdiği kitap İş Bankası Kültür Yayınlarından çıkan Julia Donaldson'ın yazıp Axel Scheffler'in resimlediği "Pırtık Tekir" kitabı oldu. Bu kitabı ben de okumaktan ezberledim. Çocuklar aynı kitabı defalarca okutturarak hikayeyi iyice öğreniyorlar. Bazen aynı kitabı günlerce, hatta gün içinde peşpeşe 3 kez okuduğum oluyor. Julia Donaldson ve Axel Scheffler'a ait epeyce bir kitap var elimizde. Ancak, Julia Donaldson'a ait, ama çizerinin bir başkası olduğu Mağara Bebeği kitabının hem çizimlerini hem de metnini çok beğenmedim. O yüzden bir kitapçıda incelemeden almanızı tavsiye etmiyorum.

Kitaplarının pek çoğunu aldığım bir diğer yazar da Feridun Oral. Resimleri gerçekten çok güzel. Ancak, bazen cümleleri sanki yabancı dilden çeviriymiş gibi uzun olabiliyor. Ayşe İnan Alican da çizimlerini çok beğendiğim bir grafiker. Tarzı hemen anlaşılıyor.

Son olarak Ayla Çınaroğlu ve Behiç Ak beğenerek takip ettiğim çocuk kitabı yazarları. Ayla Çınaroğlu'nun  Mor Balık, Kırçıllı Horoz, Yeşil Kurbağa gibi örüntü bloklarından resimleri yapılarak etkinlik kitabı olarak da kullanılabilecek kitapları ile okumayı öğrenmiş çocuklar için çok güzel hikaye kitapları var. Karikatürist Behiç Ak, çocuk kitapları ile Türkiye'den önce Japonya'da tanınmış ve kitapları en çok satan çocuk kitapları listesindeymiş. Kitaplarında çocuklara ders verme kaygısı güdülmemiş. Çocukların hayal güçlerini geliştiren kitaplardan. Çizimlerini de kendisi yapıyor.

Çocuklara kitap okurken en büyük sorun kitabı yırtmaları. 29 aylık oluncaya kadar oğlum en sevdiği kitaplar dahil tüm kitaplarını yırttı. Kitaplarımızın hemen hepsi bantlarla yapıştırılmış. Artık, yırtmayı bıraktığı için ciltsiz, ince kapaklı kitapları da çok rahatlıkla okuyabiliyorum. Bildiğim kadarıyla, bir dönem çocukların kağıt yırtmaya ihtiyacı var. Oğluma yırtması için boş defterler verdim, ama defterleri yırtmak yerine kendi kitaplarını yırtmak ona daha cazip geldi.

Çocuklara kitap sevdirmenin 6 aşaması konulu bu bağlantıda çok komik çizimler var. Harikalar! Sitede yer alan çizimlerin çoğu bir  eğlenceli çizimler.

Bir yaş öncesi için:

Dokun, hisset kitapları var. Ben ABC Yayınlarının Dokun ve Hisset Şekiller kitabını almıştım

Bir yaş ve öncesi için kalın karton kitaplardan İş Bankası Yayınları'nın Rebecca Finn'e ait hareketli kitapları çok güzel. Ben en çok "Hareketli Tren"'i beğenmiştim.

Pimaş Çocuk'un Pofi serisine oğlum bayılmıştı. Seride uyku, banyo, yemek ve diş fırçalama konularının işlendiği 4 adet kitap var.

Yine İş Bankası Yayınları'nın Neşeli Orkestra kitabı hem müzikli hem de kalın karton sayfalı. Orman sakinleri çeşitli müzik aletleri çalıyor.

Bir de flash kartları tavsiye ederim. Ben Mikado Çocuk'tan almıştım. El sallamayı bu kartlardan öğrendi.

Bir de babycenter.com sitesinde görüp bir arkadaşıma Amerika'dan getirttiğim metinsiz Mitsumasa Anno tarafından hazırlanmış "Anno's Journey" kitabı var. Bu kitap muhteşem. Karakalem ile çizilmiş resimlerine her bakışımızda farklı bir şey keşfediyoruz. Çok fazla detay var. Bu bağlantıdan içeriğine bakabilirsiniz.


Bence her dönem için, ama bir yaş sonrası diyelim:

KuraldışıYayınları'nın Külprensi, Mavi Bulut Yayınları'nın Neden?,  Pearson Yayınları'nın Gergedanlar Krep Yemez, Köpekler Bale Yapmaz, Mamut Yıkama Rehberi, Tudem'den Balık Tutma Dersi kitapları da beğenerek aldığım, ama henüz oğluma okumaya başlamadığım kitaplardan.

1) Pırtık Tekir - Julia Donaldson ve Axel Scheffler (İş Bankası Yayınları) : Bir sokak kedisinin macerası anlatılıyor. Oğlum kitapta yer alan hırsızın kaçışı, sokak çalgısı Hüsnü'nün gitar çalışı, ambulansın gelişi, sokak çalgıcısını seyreden insanları çok sevdi. Geceleri uyurken de en çok anlattırdığı kitaplardan birisi oldu.

2) Kırmızı Kanatlı Baykuş - Feridun Oral (Yapı Kredi Yayınları) : Kırmızı kanatlı bir baykuş yavrusunun uçma macerası anlatılıyor. Arkadaş olduğu küçük bir fare uçması için elinden geleni yapıyor. Ben resimlerde kullanılan renkleri çok sevmiştim.

3) Kim Korkar Kırmızı Başlıklı Kızdan - Sara Şahinkanat ve Ayşe İnan Alican (Yapı Kredi Yayınları): Bildiğimiz kırmızı başlıklı kız hikayesinin yavru kurta uyarlanan farklı bir versiyonu ve ödüllü bir kitap. Kitaptaki metinler şiir gibi kafiyeli yazılmış. Bence bu kitap yazarın en başarlı kitabı. Ayşe İnan Alican'ın çizimleri de muhteşem.

4) Maskeli Fare - Julia Donaldson ve Axel Scheffler (İş Bankası Yayınları) : Haydut bir farenin başından geçenler anlatılıyor. Özellikle bu yaz oğlumun elinden bırakmadığı bir kitap oldu. Kitabın bence en komik yanı bir gün atının samanını bile çalması.

5) Kırmızı Elma - Feridun Oral (Yapı Kredi Yayınları) : Tavşan, fare, tilki ve ayının hep birlikte bir ağaçtan elma koparma hikayesini anlatıyor.

6) Değnek Adam - Julia Donaldson ve Axel Scheffler (İş Bankası Yayınları) : Oğlumun favori kitaplarından birisiydi. Ama metinlerini ben pek beğenmemiştim. Resimleri güzel. Resimlerde ilgisini çeken pekçok ayrıntı vardı.

7) Benekli Faremi Gördünüz Mü?- Feridun Oral (Yapı Kredi Yayınları) : Yazar, Hansel ve Gretel, Pamuk Prenses ve Yedi Cüceler, Fareli Köyün Kavalcısı gibi çeşitli masal kahramanları birleştirilerek güzel bir hikaye oluşturulmuş.

8) Üç Kuzucuk/ Üç Kuzucuk Annemiz Pasta Yapacak/Üç Kuzucuk Büyük Şenlik Günü - Ayla Çınaroğlu (Uçanbalık yayınları): Üç kuzucuğun maceralarının anlatıldığı üç kitap. Oğlumun ev sevdiği kitaplardandır. Annemiz Pasta Yapacak kitabında hikaye yolu ile bölme işlemi yapılıyor.

9) Karlı Bir Gün/Gölde- Anna Milbourne (Tübitak Yayınları) : Resimleri çok güzel, ama metinlerin yabancı dilden çeviri olduğu belli oluyor. Aslında bu sorun tüm çeviri kitaplarda var.

10) Maymun  Kral - Sara Şahinkanat ve Feridun Oral (Yapı Kredi Yayınları) : Kralcılık oyunu oynayan orman sakinlerinin macerası. Bazen yazarın kafiye bulmak için akiciligi bozdugunu hissettigim oldu.

11) Küçük Fare Bidi  - Feridun Oral (Yapı Kredi Yayınları) : Hayvan terbiyecisi olan bir farenin hikayesi. Metinleri kısa ve resimleri çok güzel.

12) Kirpi ile Kestane  - Feridun Oral (Yapı Kredi Yayınları) : Dikenleri birbirine dolanmış kirpi ve kestanenin birbirlerinden kurtulmak için diğer hayvanlardan yardım istemesini konu alıyor.

13) Mevsimlere Güzelleme - Arslan Sayman ve Sara Şahinkanat  (Yapı Kredi Yayınları): Ben önce çok sevmemiştim. Ama oğlum sevdi. Her mevsim ve ay için tekerlemeler veya şiirler var. Oğlum bu tekerlemeleri ezberlemişti.

14) Bay Tavşan'ın Bir Fikri Var - Michael Engler ve Feridun Oral (Yapı Kredi Yayınları) : Tavşanların kendilerini kovalayan köpek ile mücadelesini anlatıyor.

15) Küçük Ayı ile Ahlat Ağacı - Yalvaç Ural ve Feridun Oral (Yapı
 Kredi Yayınları) : Annesine ahlat toplayan küçük ayının hikayesi.

16) Memo ve Ay - Alice Briere-Haquet (Mavi Bulut Yayıncılık) : Annesine Ay'ı hediye etmek isteyen çocuğun macerası.

17) Pirinç Lapası ve Küçük Ejderha - Feridun Oral (Yapı Kredi Yayınları) : Pirinç lapası yemekten sıkılan ejderhanın hikayesi.

18) Minik Balık  - Julia Donaldson ve Axel Scheffler (İş Bankası Yayınları) : Hayal gücü geniş minik bir balığın başından geçenler.

19) Böğürtlen Cini ve Sarı Gaga - Feridun Oral (Yapı Kredi Yayınları) : Metin yazıları biraz uzun, çocuğunuzun yaşı küçükse sıkılabilir.

20) Tostoraman -  Julia Donaldson ve Axel Scheffler : Bir farenin kendisini yemeğe çalışan hayvanlardan kurtulmak için uydurduğu canavar ile olan macerası. Maalesef baskısı kalmamış. Bir de bu kitabın devamı Tostoraman'ın Yavrusu kitabı var. Onu da almak istemiştim, ama onun da baskısı kalmamış. Umarım tekrar basılır.

21) Uğur Böceği ile Salyangoz Tomurcuk serisi - Erika Bartos (Yapı Kredi Yayınları) : 16 adet kitaptan oluşan dizi. Oğlumun son iki haftadır gözdesi kitaplar.

22) Zogi - Julia Donaldson ve Axel Scheffler (İş Bankası Yayınları) :  Bence yine çok hoş bir kitap. Yetişkin bir ejderha olmak için okula giden yavru ejderha Zogi'nin başına gelenler konu ediliyor.

23) Kedi Adası - Behiç Ak (Can Çocuk Yayınları): Yazlıkçıların adada yalnız bıraktığı kedilerin para kazanıp karınlarını doyurma çabasının anlatıldığı eğlenceli bir kitap.

24) Rüzgar'ın Üzerindeki Şehir - Behiç Ak (Can Çocuk Yayınları) : Rüzgarın gökyüzüne uçurduğu kasabanın insanları rüzgarın üzerinde yaşamayı öğrenmesini anlatıyor.

25) Büyükanne ve Miyop Ejderha - Behiç Ak (Can Çocuk Yayınları) : Miyop olan, ama ülkesinde gözlük bulamayan minik ejderhanın macerası.

26) Sakar Cadı Vini'nin Korsanlık Macerası (İş Bankası Yayınları): Sakar Cadı serisinin başka kitapları da var. Ancak, bana çizimleri biraz karışık geldiğinden 2,5 yaşına gelmesini bekledim. Bu serinin Dinozor ve bence çok güzel olmasına rağmen Balkabağı serisini çok beğenmedi.




1 yorum:

  1. Sayın Öğretmenlerim,

    Sizlere kitap konusunda tavsiye olarak hazır olarak sınıf seviyelerine göre katagorilendirilmiş

    olan kitap bilgini sitesi ni tavsiye ederim ben belki reklam yapıyormuşum gibi görünüyor olabilirim ancak firma gerçekten çok iyi insanlar la dolu :)

    Bulunduğpum yerde şartlar zor ve kitap konusunda sıkıntı yaşıyorum internette karşılaştığım bu firma çok yardımcı oldu ve gerçekten tüm ürünleri istediğim gibi çıktı.

    iyi hizmet verdiler.

    ayrıca kitapla lka birlikte 10 a yakın hediye yardımcıu kaynak kitap gönderdiler

    sizlerede tavsiye ederim herkeze saygılar..

    http://www.kitapbilgini.com/206-hikaye-setleri

    YanıtlaSil