13 Kasım 2014 Perşembe

Merhaba

Ben Demet. 2,5 yaşında bir oğlum var. Hemen oğlum olduğundan bahsedince bloğumun konusunun da çocuk olduğu anlaşıldı sanırım.  Bir arkadaşımın önerisiyle, bir süredir oğlumla ilgili deneyimlerimi paylaşabilecğim bir blog kurma fikri kafamın içinde dönüp dolaşıyordu. Ama İnternet ortamında oğlumun ya da ailemin özel hayatını yayımlamak fikri beni rahatsız ediyordu. Bu nedenle, sosyal paylaşım sitelerinden de mümkün mertebe uzak duruyorum. Bu blogta da o yüzden ne oğlumun ne de ailemin fotoğrafları yer almayacak. Ancak, bildiklerimi paylaşmayı seviyorum. Deneyimlerimden ve daha çok okuduklarımdan edindiğim bilgileri paylaşmak beni mutlu ediyor. Umarım bu blog girişimim okuyanlar için faydalı olur.

Zaman zaman neler yazacağımı kurguladığım oldu. Ama yazmaya başlayınca kurgularım aklımdan uçup gitti. Her zaman söylediğim bir cümle ile başlayayım. Oğlum hayatıma anlam getirdi. Çocuk sahibi olmadan bir süre, gezsem de tozsam da hayat sıkıcı gelmeye başlamıştı. Bir geziye katılıp gelsem, eee... diyordum. Yani hayatımda bir şeyler eksikti. Çocuk sahibi olmak bu hayatta yaptığım en iyi iş oldu.

Hamile kalmadan 1-2 yıl kadar önce, Canan Karatay ve Ahmet Aydın'ın sağlıklı beslenme hakkındaki kitaplarını okuyarak beslenme alışkanlıklarımı değiştirdim. Spor yaptım. Her gün en az yarım saat yürümeye gayret ettim. Bir de folik asit kullandım. Hayatımda yaptığım bu değişikliklerin farkında olmadan çocuğumun da sağlığını olumlu anlamda etkilediğini öğrendim.

Hamileliğim süresince de hep huzurluydum. Öyle heyecanlanıp bebek kıyafetleri almak, odasını hazırlamak gibi faaliyetlerin hiçbirisini yapmadım. Sağolsun ablam başka bir şehirde olmasına rağmen benim için bebek alışverişini yapıp kargoyla gönderdi. Bir de park yatak aldım. O kadar...

Hamileliliğim süresince annelik konusunda ya da bebekler konusunda kitaplar da okumadım. Bir kez denedim, ama bebek konusunda hiçbir fikrim olmayınca sıkıcı geldi. Ben de vakti gelince öğrenirim deyip okumadım. Yine bir arkadaşımın tavsiyesi ile öğrendiğim babycenter.com'dan gelen haftalık epostaları ve Kağan Kocatepe isimli bir doktorun sitesini takip ettim. İngilizcesi olanlar için babycenter.com hem doğum öncesi hem de doğum sonrası faydalı bilgiler veren iyi bir site.

İlk yazımın heyecanı ile kafamı toparlayıp güzel bir yazı kurgulayamadım. Umarım yarın daha güzel bir yazı yazabilirim.

Görüşmek üzere...



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder