18 Kasım 2014 Salı

Doğum Öncesinde Bebek İçin Alınması Gerekenler

Doğumdan önce alınması gereken eşyaların ne olduğu konusunda bir fikriniz yoksa aşağıdaki liste size yardımcı olabilir.

1) Araba koltuğu (Bebeği hastaneden eve götürürken lazım olacağı için doğumdan önce alınması lazım.)

2) Bebek arabası (Nam-ı diğer puset. Benim tek tavsiyem hafif, kolay katlanır ve katlandığında fazla yer tutmayan bir model olması. Kimisi çift yönlü olmasını da öneriyor. Maclaren çok önerilen bir marka ama ben kullanmadım. Haşim İşcan geçidinin oradaki mağazalarda epeyce bir çeşit araba var. Modelleri orada inceleyip sonrasında İnternet üzerinden fiyat araştırması yapılabilir.)

3) Bebek karyolası ve yatağı (Karar veremediyseniz ilk zaman için chicconun park yataklarını kullabilirsiniz. Mothercare gibi mağazalarda satılan 70 x 140 ölçülerinde hafif ağaç malzemeden yapılan bir karyola ve ince bir bebek yatağı iyi olur.)

4) Bebek çantası.

5) Bebek banyo küveti (Kimi anneler fileden çok faydalanıyorlar. Ama ben gerek olmadığını düşünüyorum. Ayrıca son dönemde göbeği düşünceye kadar bebeği banyo yapmamak öneriliyor. Bebek doğduğunda üzerinde bulunan verniks tabakanın doğal bağışıklığı destekleyen ve cildi koruyan bir özelliği var. Eğer bebek hastanede yıkanmazsa genellikle 1-2 günde verniks cilt tarfaından tamamiyle emiliyor. Ayrıca banyo yaptırmak göbek bağının kuruyup düşmesini de geciktirdiğinden önerilmiyor. En doğrusu doktorunuza danışmak ve annelik içgüdünüze güvenmek...)

6) Banyo havlusu, banyo kovası ve tası.

7) Bebeğin banyosu için saç ve vücut şampuanı (Ben mustela marka kullandım. Saç için konak önleyici şampuanı var.)

8) Vücut kremi (Parabensiz olanları tercih edin. Ben ilk yıl sadece zeytinyağı kullandım. Hafif ısıtıp küçük şişelere depoladım. Ancak oğlum bir yaşında iken dermatit (egzema) oldu. Ondan sonra mustelanın atopic ciltler için olan kremini kullandım.)

9) Pişik kremi (Sudocrem, mustela, bioderma pişik kremleri iyi. Ben en çok sudocremden faydalandım. Ama sudocrem pişik önleyici daha çok. Bebeğin poposu kızarmışsa başka bir krem kullanmak gerekebilir. Zaman zaman arko da kullandım. Öneriler arasında popolin ve desitin de var. Ben eskiden pişik olmadan önce krem kullanmıyordum. Ama özellikle katı gıdaya geçtikten sonra asitli yiyecekler nedeniyle pişik daha çok görülüyor. Bu nedenle 1 yaşından sonra sudocrem kullanmaya başladım. Sadece praben olup olmadığına dikkat ediyorum. Paraben olmayanlarını kullanmaya çalışıyorum.)

10) Ateşölçer (Braunun kulaktan ölçeninin en iyisi olduğu söyleniyor. Ben de braun kullanıyorum.)

11) Bebefon (Weewell en çok kullanılan markalardan. Kimisi kameralı olanını tercih ediyor. Ben sadece ses ileten bir model kullanıyorum. Çok memnunum. Bebefonları genellikle oda sıcaklığını da gösteriyor. Dereceli olması iyi. Oda sıcaklığına göre giydirmek ve örtmek açısından ben bebefonun derecesinden faydalanıyorum. O yüzden ayrı bir oda termometresi almaya gerek yok.)

12) Bebek çamaşırlarını yıkamak için deterjan (Bebek kıyafetlerinin sabun tozları veya granül sabun ile yıkanması iyi olur. Marketlerin deterjan bölümünde var. Ben Roxy kullanıyorum. Mümkün olan en doğal malzeme ile yıkamak lazım diye düşünüyorum. Ayrıca, yumuşatıcı da kullanmıyorum.)

13) Burun aspiratörü ve yedek ucu (Otribebe benim kullandığım marka)

14) Serum fizyolojik

15) Tırnak makası ve tahta törpü

16) Mevsime göre uzun veya kısa kollu body, tulum, başlık, lastiksiz çorap, mendil, battaniye (Bebek kıyafeti önerilerimle ilgili olarak bloğumun  doğum çantası başlıklı yazısına bakılabilir.

17) Biberon, süt sağmak için pompa, strerilizatör, mama ısıtıcısı, biberon temizleme fırçası, bebek kaşığı, önlük gibi malzemeleri doğum sonrasında gerekirse almakta fayda var. Bebek gayet güzel emerse bu ürünlere hiç gerek olmuyor. Bazen anneler 6 ay bitince işe başlayacağım diyor, sonra bebek 18 aylık olunca işe başlıyor. O yüzden bu tür malzemeleri doğum sonrasında ihtiyacınız oldukça alın. Pompa konusunda en iyi markanın medela olduğu söyleniyor. Ben lansinoh kullandım oldukça iyiydi. Sterilizatör yerine biberonlerı bir tencerede kaynatarak temizlemek mümkün. Biberon olarak da cam biberonları tavsiye ederim. Daha sağlıklı diye düşünüyorum. Mama ısıtıcısını doktor önerdi diye aldım, ama kullanamadım. Çok pratik gelmedi. Kendim mama veya sütün sıcaklığını bileğimin iç kısmına damlatarak daha iyi ayarladım.

18) Kanguruyu kullanan ve çok memnun olanlar var. Ama ben kullanmadım. Önermiyorum.

19) 5 aylık oluncaya kadar dönence kullanılabilir. Ama bence dönencenin işlevini görecek başka ürünler kullanılabilir. Çok gerekli değil diye düşünüyorum. Beşinci aydan sonra otizmi tetikleyebileceği için önerilmiyor.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder