18 Kasım 2014 Salı

Doğum Çantası

Bir arkadaşımın bir arkadaşı arkadaşım (tekerleme gibi oldu) için doğus esnasında nelere ihtiyacı olabileceği konusunda bir liste hazırlamış. Ben de bu listeyi biraz daha geliştirdim. Umarım faydalı olur.

Anne için;
1) İki adet elbise şeklinde gecelik. Ben de elbise şeklinde bir geceliktense pantolon şeklinde bir geceliği tercih ederdim. Ama iyi ki tavsiyeleri dinlemişim. İster normal ister sezeryan olsun, doğumdan sonra pantolonlu bir gecelik giymek pek mümkün değil. Yanınızda en az bir tane de sabahlığınız olmalı.

2) En az iki adet emzirme sütyeni (hamileliğinizin son döneminde alın ve mutlaka o an kullandıklarınızdan en az 1 beden büyük olmalı. Süt gelmeye başlayınca ölçüler en az 1 beden büyüyor. İnanamayacaksınız!)

3) Rahat rahat yürüyebileceğiniz topuksuz bir terlik. Özellikle sezeryan doğum yapmışsanız bol bol yürümeniz gerekiyor. Doğumdan 4-5 saat sonra sizi yürütmeye başlıyorlar.

4) İç çamaşırı

5) Ped

6) Görünümüne önem verenler için toka, ayna, tarak ve makyaj malzemesi

7) Video, fotoğraf makinası ve şarjları :) Tavsiyem bol bol fotoğraf çekin. İnsan baktıkça o fotoğraflara keşke daha fazla çekseymişim diyor. İlk aylarda çok hızlı büyüyor. Haftalık değişimler bile çok hızlı oluyor. Haftalık fotoğraf ve video çekin.

Bebek için:
Öncelikle bebek kıyafetlerinin %100 pamuk olmasına dikkat edin. Kış aylarında üşümesin diye polar tulum kullananlar da var. Ama polar tulumları bebeğin cildinin hava almasını engelleyeceği için önermiyorum. Onun yerine bir kat daha fazla hırka veya yelek kullanmak tercih edilebilir. Bebek kıyafetlerini sabun tozları veya granül sabun ile yıkanmalı. Marketlerin deterjan bölümünde var. Ben Roxy kullanıyorum. Mümkün olan en doğal malzeme ile yıkamak lazım diye düşünüyorum. 60 derecede yıkarsanız ev tozu akarlarından da arınıyor. Güneşli ve havadar bir yerde kurutulması ve ütülenmesi iyi olur.


1) 3-4 adet body (Tercihen bedeni 0-3 aylık olsun. Yenidoğan bodyleri de var. Ama bebeğiniz 3 kg üzerinde ise yenidoğan bodylerini en fazla 1 hafta giyebilir. Yine de 2 adet yenidoğan alınabilir.Ama ağırlıklı olarak 0-3 aylık olsun. Bu arada hastane çıkışlarında gereksiz pek çok malzemede bulunuyor. Body, tulum, başlık, eldiven, çorap, mendil, battaniye dışındaki malzemeler kullanışlı değil. Ayrıca bodylerin kafanın geçeği bölümünün kolayca genişleyebilir olanlarını tercih edin. Her ayın 15'i gibi mothercare %40-50 civarında indirim yapıyor. İndirimsiz dönemde CA'lar da iyi birer tercih.)


2) 3-4 adet tulum (Çıtçıtlı tulumlar çok iyi. Tulumların bazen bir bacağı çıtçıtsız olabiliyor. O zaman yenidoğanı giydirmek zor olabilir)

3) Battaniye (Yaz mevsimi ise ince bir şeyler olsun.)

4) Başlık, eldiven, çorap ve bez mendil. (Yenidoğanlar ve bebekler, dokunarak dünyayı keşfettikleri için eldivenleri en fazla bir ay takın. Yüzünü tırnakları ile çizmesini çok takmayın. Dünyayı tanımak için dokunmaya ihtiyaçları var. Hatırladığım kadarıyla ilk 40 gün kadar tırnak makası ile tırnak kesilmemesi gerekiyor, çok gerekiyorsa anne dişleri ile koparabilir. Çorapların da lastiksiz olmasına dikkat edin.)

5)  Yenidoğan bezi (Marka önermiyorum. Her bebeğin cildi için farklı markalar iyi olabiliyor.)

6) Yenidoğanın altını temizlemek için ıslak mendil (Evde mümkünse ılık su ile ıslatılmış pamuk ile silmek daha sağlıklı diye düşünüyorum. Ama dışarıda veya acil durumlarda elinizin altında yenidoğanlara özel ıslak mendil bulundurmak iyi olur.)

7) Omuz örtüsü (Bebekler, emzirdikten sonra gazını çıkarırken hafif kusabiliyorlar. Üstümüze kusmasın diye kullanılıyor. Bence gerek yok. Penye bir battaniye veya büyükçe bir mendil de aynı işlevi görür.)

8) Atılabilir alt değiştirme örtüleri (Canbebe ve dalin marka kullanılabilir. Dalin marka olan epeyce büyük).

9) Pişik kremi (Sudocrem, mustela, bioderma pişik kremleri iyi. Ben en çok sudocremden faydalandım. Ama sudocrem pişik önleyici daha çok. Bebeğin poposu kızarmışsa başka bir krem kullanmak gerekebilir. Ben zaman zaman arko da kullandım. Öneriler arasında popolin ve desitin de var. Ben eskiden pişik olmadan önce krem kullanmıyordum. Ama özellikle katı gıdaya geçtikten sonra asitli yiyecekler nedeniyle pişik daha çok görülüyor. Bu nedenle 1 yaşından sonra sudocrem kullanmaya başladım. Sadece praben olup olmadığına dikkat ediyorum. Paraben olmayanlarını kullanmaya çalışıyorum.)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder