5 Şubat 2015 Perşembe

Bir Çocuk Kitabı Bloğu - bikipak.blogspot.com.tr

Daha önceki bir yazımda çocuk kitapları konusunda takip ettiğim www.birdolapkitap.com ve  www.iyikitap.net sitelerinden bahsetmiştim. Şimdi de son zamanlarda keşfettiğim ve takip ettiğim çocuk kitaplarına dair bir bloğu sizlerle paylaşmak istiyorum: bikipak.blogspot.com.tr 

Anne Tuğba, kızı Deniz'e okuduğu kitaplar hakkında detaylı bilgiler veriyor. Çanakkale'de yaşıyorlar. Anladığım kadarıyla bir konuda da şanslılar. Ulaşabildikleri bir çocuk kütüphanesi var ve kütüphaneden çokça faydalanıyorlar. Keşke benim de böyle kolaylıkla ulaşabileceğim bir çocuk kütüphanesi olsaydı.

Amerika'da en çok hoşuma giden şeylerden bir tanesi, kütüphanecilikleri. Kapıları ardına kadar herkese açık. Özellikle çocuklar için pekçok faaliyet düzenliyorlar. Daha 6 aylık bebekler için bile faaliyetleri var. Kütüphanelerde kitapların yanı sıra e-kitaplar, sesli kitaplar, müzik cdleri ve filmler de bulunuyor. İnternet üzerinden de istediğiniz filmleri, kitapları, müzik albümlerini rezerve edebiliyorsunuz. Özellikle çocukları kütüphanelerle ve kitaplarla tanıştırmak için ellerinden geleni yapıyorlar. Hemen her kütüphanenin çocuk bölümü var. İstanbul'daki çocuk kütüphanlerini aradığımda az sayıda ve çoğunun Anadolu yakasında olduğunu gördüm. O yüzden Kadıköy'e mi taşınsak diye bazen düşünmüyor değilim! Kadıköy, çocuk tiyatroları dahil İstanbul'daki sosyal faaliyetlerin pek çoğuna ev sahipliği yapıyor. 

Keyifli okumalar...



2 yorum:

  1. Merhaba,
    Blog yazılarını zamanında güncellemek gibi bir takıntım var. Evdeki modemin çalışmaması neticesinde mobil telefondan yeni yazıyı yayımlamaya uğraşırken yazınızı gördüm ve çok mutlu oldum. :) En yakınınızdaki kütüphaneye gidin bence sizi şaşırtacağına eminim. Kütüphanelerde alınmasını istediğiniz kitapları yazabileceğiniz formlar var, en azından burada böyle. Deniz'e ilk kez kütüphane kartı istediğimde okula başlamadığı için kart vermemişler ve konuyu araştıracaklarını söylemişlerdi. Şu an Deniz'in kendisine ait bir kütüphane kartı ve onu tanıyan kütüphaneci abla ve ağabeyleri var. Keyifli günler...

    YanıtlaSil
  2. Çok teşekkürler. Evimin bulunduğu yerden kütüphaneler epeyce uzakta. İş yerime yakın bir iki tane var. En yakınındakine br çocuk bölümü açmayı düşünüp düşünmediklerini sordum. Yanıt olumsuzdu. Son dönemde belediyeler her isteğinizi kaydedip size dönüyorlar, ama yanıtlarının olumlu olduğunu henüz daha görmedim. Ama araştırmaya devam ediyorum.

    YanıtlaSil