27 Ocak 2015 Salı

Okul Öncesi Eğitim - Selçuk R. Şirin

Son dönemde takip ettiğim köşe yazarlarından bir tanesi Selçuk R. Şirin. Çok güzel yazıları ve yazılarında paylaştığı çok faydalı grafik ve tablolar var. Selçuk R. Şirin, okul öncesi eğitimin gerekliliğine ve önemine dair pekçok yazı yazıyor. Aşağıya alıntıladığım bölüm Birgün gazetesine verdiği bir ropörtajdan. Yazının tamamını bu bağlantıdan okuyabilirsiniz. Eğer çocuğunuzun geleceğine yatrım yapmak istiyorsanız, öncelikle okul öncesi eğitime yatırım yapın.

Yine okul öncesi dönemde imkanınız varsa, ikinci bir dil ile tanıştırın. Çocuğunuzun gelişimine çok büyük katkı sağlayacağınıza emin olabilirsiniz. 

Görüşmek üzere...

"Okul öncesi eğitime katılım oranının en düşük olduğu ülke Türkiye. Bunun nasıl sonuçları olur?
Dünyada eğitimle ilgili araştırmalardan çıkan en somut sonuçlardan birine dayanarak, eğer 1 liranız varsa, bunu nereye yatırmanız lazım, sorusunun cevabını biliyoruz artık: Okul öncesi eğitim. Oraya yatırdığınız her bir dolar yedi dolar olarak geri geliyor. Bu veri Nobel ekonomi ödülü alan çalışmadandır. Çocuğun beyni en hızlı okul öncesi eğitim döneminde değişir, gelişir. O dönemde çocuğa ne kadar uyarıcı verirseniz o kadar faydası var. Bunun da çok çocuklu, eğitim kaynaklarının sınırlı olduğu, televizyondan başka eğlencenin olmadığı ortamlarda verilmesi mümkün değil. Türkiye’deki durum bu. Türkiye’nin en çok ihtiyaç duyduğu eğitim alanlardan biri okul öncesi. Ama katılım yüzde 30 seviyesinde. Avrupa’nın hiçbir ülkesinde yüzde 80’in altında değil bu, çoğu yüzde 95-100 seviyesinde. Türkiye’de kaliteli okul öncesi eğitim çok sınırlı. Gelir ve eğitim seviyesi yüksek aileler yararlanıyor, asıl yararlanması gereken kesim de maalesef yararlanamıyor. Ya kurum yok ya da varsa çok pahalı."

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder