28 Ocak 2015 Çarşamba

Üç Kitap Tavsiyesi - Sineklerin Tanrısı - Gergedanlar Krep Yemez - Köpekler Bale Yapmaz

Dün akşam filmini çok önceleri seyrettiğim bir kitabı okumayı bitirdim. Kitap bittiğinde bir süre etkisinden  kurtulamadım: William Golding'in Sineklerin Tanrısı (Lord of the Flies). Mina Urgan tarafından Türkçe'ye çevrilmiş ve İş Bankası Kültür Yayınları arasında yer alıyor. Mina Urgan'ın sonsözünü okuduktan sonra, edindiğim yeni bakış açısıyla bir kez daha okumaya karar verdim. Tabii ki bi süre geçtikten sonra. 1970'li yıllarda Türkiye'deki bazı okullarda İngilizce dersinde bu kitap okutulmuş. Daha lise yıllarında saatte 50 sayfa okuyabilmek gibi neredeyse insanüstü bir okuma hızına tanıklık ettiğim liseden bir arkadaşım bu kitabı ortaokul yıllarında 4-5 kez okuduğunu söylemişti, ilk okuduğunda yaşı biraz küçükmüş ve dehşete kapılmış. Hakikaten dehşete kapılınmayacak gibi değil. Ben bu yaşta dehşete kapıldım desem yeri. En uygar insanların bile bir gün karanlık yöne dönmeyeceğine dair tam bir güvence yok. Ama aydınlığa dair umut da her daim var. Mina Urgan'ın sonsözü olan bir kopyasının mutlaka kitaplığınızda yer almasını tavsiye ederim. Kitap bana bebeklerin davranış biçimlerine dair Facebook'ta yer alan çok güzel bir videoyu hatırlattı, bağlantısını aşağıda veriyorum. 

Diğer kitap tavsiyelerim Anne Kemp'e ait  Gergedanlar Krep Yemez ve Köpekler Bale Yapmaz  adlı resimli çocuk kitapları. Bir arkadaşımın dikkatimi çektiği kitapların ismi hem çok orjinal hem de çok şirin. İnsanda merak uyandırıyor. Kitapların çizimlerini de beğendim. Gergedanlar Krep Yemez kitabında anne ve babaların çocuklarının sözlerini dinliyormuş gibi yapmaları çaktırmadan eğlenceli bir şekilde hicvedilirken çocukların geniş hayal güçleri de vurgulanıyor.  Köpekler Bale Yapmaz kitabında ise anne ve babaların önyargıları yine çaktırılmadan hicvediliyor. Daha Sade Bir Hayat kitabını okumadan önce maalesef yanlış bir şekilde çok kısa bir süre içinde oğluma 10-15 tane yeni kitap sunmuştum, oğlum da o kitaplar arasından bu iki kitap ile Sakar Cadı serisinin belki de en eğlenceli kitaplarından birisi olan Sakar Cadı Vini kitabıyla ilgilenmişti. Gergedanlar Krep Yemez ve Köpekler Bale Yapmaz oğlumun şu an uyumadan önce okuttuğu favori kitaplarından.

İyi eğlenceler...


Ahlakın Evrimsel Kökenleri



1 yorum:

  1. Sineklerin Tanrısı'nı yeni okuyup inceledim ben de

    http://kanvekuller.blogspot.com.tr/2015/03/dusus-mahkumlarla-deney-yuzuklerin.html

    YanıtlaSil