10 Aralık 2014 Çarşamba

Çocuklara Süt İçirmek Yerine Yoğurt Yedirin!

Çocuk bir yaşını geçince herkes tutturur çocuk süt içsin diye. Nedeni basit faydalı. Ama yoğurt daha faydalı. Ben alışırsa bir içecek değişikliği olur diye oğluma tattırdım. Ama sevmedi. Ondan sonra da ısrar etmedim. Ben de çocukluğumun çoğunluğunun köyde geçmesine rağmen sütü sevmezdim. Yoğurdun da kaymasız yerini severdim. Halen daha öyleyim. Sütle çok aram yoktur, yoğurdu severim. Çocuk oluncaya kadar uzunca bir süre ben de markette satılan tatsız yoğurtlardan yedim, çocukla birlikte ev yapımı yoğurda döndüm. Yoğurt yapmak için öyle makinaya filan gerek yok. Bir süre sütün mayalanma sıcaklığını ayarlamak zor olabilir. Ama sonra ideal sıcaklık bulunuyor. Mayalanma için de 3 saat yeterli oluyor. Bu arada, hemen yapar yapmaz taze yedirmek yerine iki gün bekletin. Bir çocuk doktoru arkadaşım öyle tavsiye etmişti, muhtemelen içindeki faydalı bakteri seviyesi biraz daha artıyordur. Hem günlük yani pastorize sütlerden hem de artık marketlerde de satılan açık sütlerden yapabilirsiniz. Ama UHT denilen uzun ömürlü sütlerden yoğurt olmaz.

 Hem Kemal Aydın hem de Canan Karatay yoğurdun daha faydalı ve bizim mide yapımıza  daha uygun olduğunu söylüyorlar. Yoğurtta, sütte olduğundan çok daha fazla kalsiyım var. Sütün büyük bir kısmı sudan oluşur.  Ayrıca, yoğurt mayalandığı için içinde faydalı bir sürü nakteri var. Yoğurt çocuklara hem kabız hem de ishal olduklarında yedirilecek bir besin. Genel de ishal olduğunda yedirilir. Ama hem ishal hem de kabızlık bağırsak florasının bozulması sonucu olur, bu nedenle yoğurt içindeki faydalı bakteriler yoluyla bağırsakların düzelmesine yardımcı olur. Küçücük çocukların küçücük midelerini bir bardak süt yerine küçük bir kase yoğurt ile doldurmak çok daha mantıklı. Bırakın bol bol yoğurt yesinler. Sütler pastorize edilirken içindeki faydalı pekçok şey yok oluyor. Pastorize sütleri yoğurt yaparak sağlıklı bir hale getirebilirsiniz.

Sonsöz olarak süt içmeleri için ısrar etmeyin. Süt içsinler diye de muzlu, çilekli, çikolata aromalı sütlerden almayın, kaş yapayım derken göz çıkarırsınız.

Sağlıklı günler...



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder