30 Aralık 2014 Salı

Bebeğiniz Alerjik Bir Bebek mi? Nasıl Anlarsınız?

İnsanın aklında bebek sahibi olma fikri olunca, hamilelik ve bebek konusunda algıları daha açık oluyor. Hamilelikten önce gözüme çarpan konulardan bir tanesi, doğum tercihinin anne ve bebeğe etkileri idi. Sezaryen doğumla dünyaya gelen bebekler daha alerjik oluyordu. Normal doğumun avantajları daha fazla gözüküyordu. Ben de normal doğuma karar vermiştim. Hatta epidural kullanmaksızın, annelerimiz gibi doğuracaktım. Ancak, normal doğum yapmamın imkansız olduğu anlaşılınca evi alerjik bir bebek için daha uygun bir hale getirmeye karar verdim. Evdeki halıları kaldırdım. Aslında kumaş olan her şey alerjik. Yani antialerjik halı kullanmak da fayda etmiyor. Bebeğin çamaşırlarının %100 pamuktan üretilmiş olmasına dikkat ediyorum ve sabun tozu ile 60 derecede yıkıyorum. Kendi çamaşırlarımızı da yine sıvı deterjanla ve çamaşırlarımızın çoğunu 60 derecede yıkıyorum. Yine peluş oyuncaklar almadım. Hediye gelenleri de sık sık 60 derecede yıkadım. Laminant ve ahşap parkeleri, camları, dolapları, mutfak zeminini silmek için elma sirkesi kullanmaya başladım. Bulaşık makinasının deterjan gözüne jel deterjan ve parlatıcı gözüne de sadece elma sirkesi koyuyorum. Eğer mümkünse çamaşır suyu kullanmamaya çalışıyorum, çamaşır suyu kullanacaksam da bebeği uzak bir odaya götürüp evi iyice havalandırıyorum. Altını değiştirirken doğal pamuk ve su kullanıyorum. Vücudunu ve saçlarını yıkarken mustelanın ürünlerini tercih ettim. Mümkün olduğunca az kimyasal madde ile karşılaşması için elimden geleni yaptım. Ayrıca, evi her zaman bol bol havalandırdım. Kışın bile uyutmadan önce odasının penceresini açıp havalandırıyorum. Dışarıda kirli bir hava oluyor, ama dışarıdaki kirli hava bile evin havasından daha temiz.

Pekçok şeyde etkili olduğu gibi genetik faktörler alerji durumunu da etkiliyor. Alerjik bir ebeveyni olan bebeklerde alerji görülme olasılığı daha yüksek. Doğum yöntemi de alerjiyi etkiliyor. Normal doğumda annenin rahim kanalından geçerken bebek, kendisi için faydalı pekçok bakteri ile tanışıyor ve daha az alerjik oluyor. Bu faydalı bakterilerden sezaryenle doğan bebekler faydalanamıyor. Bu nedenle sezaryenle doğan bebeklerin daha alerjik bünyeleri oluyor. Bir de bebeklerde en son gelişen organ akciğerler. Erken doğum durumunda bazen bebeklerin akciğerleri yeterince gelişmemiş olabiliyor. Bu tür bebeklerde de alerjiye yatkınlık oluyor. Son olarak, eskisi gibi doğal bir ortamda yaşamıyoruz. Yediğimiz sebzeler, soluduğumuz hava, giysilerimiz pekçok kimyasal içeriyor. Bu nedenle, insanlar eski zamanlara nazaran daha alerjikler.

Bebeğimizin alerjik olup olmadığını nasıl anlarız?


1) Bebeğinizin herhangi bir bebek bezine alerjisi varsa, bebeğiniz alerjik demektir. Örneğin, ilk aylar prima pampers bez kullanıyordum. Ancak, oğlum 4 aylıkken 3 numaralı prima pampers beze geçtim. ortasında mor bir bölüm vardı. Oğlumun pipisinin etrafı kızarmaya ve hatta kanamaya başladı. Bu nedenle Huggies kullanmaya başladım. Kızarıklık durumu düzeldi. Ancak, Huggies bezler de geceleri sızdırıyordu. Bir gecede üç kez bu nedenle çarşaf ve kıyafet değiştirmek zorunda olduğum oldu. En son Canbebeyi kullanmaya başladım. Ne alerji ne de sızdırma problemi ile karşılaştım. Halen kullanıyorum ve memnunum.

2) Bronşiolit gibi üst solunum yolu rahatsızlıkları daha çok alerjik bebeklerde görülüyor. Oğlum 5 ve 7 aylıkken bronşiolit oldu. Ventolin şurup kullanmak zorunda kaldım. Şimdi bile en ufak bir üst yolum yolu enfeksiyonu hemen ciğerlerini etkiliyor.

3) Atopik dermatit (alerjik ekzama) de alerjik bünyeye sahip bebeklerde görülüyor. Oğlum 10 aylıkken ekzama çıktı ve kortizonlu krem kullanınca geçti. Prof. Dr. Ömer Kalaycı'nın bu konuda güzel bir yazısı var. Bu bağlantıdan ulaşabilirsiniz.

4) Herhangi bir gıdaya alerjisi varsa, bebeğiniz alerjiktir. Bu nedenle, ek gıdaya geçerken dikkatli olmak gerekiyor.

Sağlıcakla kalın...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder